Объявление даты релиза First Conact и Дневник разработчиков Stellaris №288: Расплата и озарения / Stellaris Dev Diary :: Stellaris :: Игры

Stellaris Игры Stellaris Dev Diary 

Объявление даты релиза First Conact и Дневник разработчиков Stellaris №288: Расплата и озарения

Источник

"Ничто не сплочает народ так, как общий враг.

Знаете, как бывает: инопланетяне вторгаются на планету , а её жители отбрасывают разногласия и объединяются, чтобы одолеть общего врага. И в конце инопланетяне повержены, потому что по своей глупости недооценили отважных примитивов.

Но что же происходит после этого? Захватчики всё ещё где-то там и их больше не удастся перехетрить. Неприятное воссоединение неизбежно.

Эту историю я бы и хотел рассказать в «Расплате».

«Расплата» — это своего рода брат «Разбитых оков»; оба происхождения объединяет общая угроза: Минамар Спешалайзд Индастриз, мегакорпорация, которая просвещает цивилизации, ещё не освоившие сверхсветовые путешествия — за определённую цену. Тогда как происхождение «Разбитые оковы» уделяет больше внимания воссоединению с прошлым, у империй с происхождением «Расплата» перед глазами лишь месть.

New Casus Belli
We can now use the Payback Casus Belli against the Minamar Specialized Industries
Ok,Stellaris,Игры,Stellaris Dev Diary

Как отомстить, вы выбираете сами. Врага можно просто уничтожить. Или загнать в рабство бывших поработителей. Или сразиться с ними в галактическом сенате, объявив их идеалы преступными.

Даже у пацифистов будет возможность отомстить, не изменяя своим принципам.

A War Without Weapons
Here is our new battlefield: the Senate floor, a war zone where conflict* are solved through vote-casting and debate.
Here are our weapons: favors, ambassadors, the strength of our economy and the purity of our vision.
Here is our goal: to ban enlightenment practices,
Месть не всегда означает насилие.

Однако не спешите вставать на путь мести.

Выдохните и потратьте время на восстановление. Война с МСИ опустошила планету... А вот остатки их корабля можно использовать в своих целях.

Stellaris,Игры,Stellaris Dev Diary

Заведите союзников (государства с происхождением «Разбитые оковы» будут охотнее помогать вам). Помните: месть — это блюдо, которое подают холодным. Но и не слишком затягивайте, ведь Минамар Спешалайзд Индастриз точно не оставит вас в покое.

Incoming Transmission
Debt Collectors
Dear Roccan Resilience,
We are contacting you on behalf ot the Minamar Specialized Industries regarding an outstanding debt. Being a fledging space-faring society, wo understand yea may not be Si a position to repay the full amount. Our aim is to aid you in
Вы хотите расплаты? Мы разделяем это чувство.

Мы с тобой не такие уж и разные

Галактика в Stellaris уже наполнена межпространственными захватчиками, космическими драконами и всевозможными невообразимыми кошмарами. С помощью «Расплаты» и «Разбитых оков» мы хотели показать игрокам врага, не столь отличного от них самих. Минамар Спешалайзд Индастриз — это обычная развитая империя с дополнительными колониями и ресурсами и чётко выраженным характером. Они будут заключать союзы и воевать, присоединятся к галактическому сообществу... и могут даже пасть раньше, чем вы успеете отомстить.

Debt Forgiven
Even before we reached the stars, we knew we were not alone. For centuries, the Mlnamar Specialized Industries has loomed over us -first as a mentor, then as an oppressor, and now finally as a fallen tyrant. Now the MSI Is gone, crushed by another claw.
Our skies may be clear, but
Что вы будете делать, когда вас лишат даже мести?

В большинство наших сюжетных происхождений заложена определённая история. В «Расплате» мы хотели создать менее линейное повествование, предоставив игрокам разные инструменты для достижения цели. Мы думаем, что даже если что-то пойдёт не по плану, это сделает происхождение только интереснее.

Мы даём врага. Вы пишете историю о расплате.

Озарения

Теперь возвращаемся к PDS_Iggy, который очень хочет, чтобы вы перестали захватывать примитивные цивилизации.

Часто видел вопрос в связи с выходом дополнения: «В чём смысл изучать примитивов, если их можно просто захватить?». Но продолжите ли вы задаваться этим вопросом, когда узнаете, что теперь изучение примитивных цивилизаций может дать особые технологии?

Технологии озарения открываются во время тайного изучения примитивных цивилизаций. Эти уникальные пути развития общества, которые ваша цивилизация давно отвергла как тупиковые. Во время изучения примитивной цивилизации может начаться инцидент, который приведёт к озарению.

Observation Insights
Ganvius Multitude
Active Effects:
No active effects
Our science drones are in the process ot gathering Insights from our pre-FTl study subjects. We may discover a new Insight Technology during a breakthrough event.
0.5 »
Approach
©	©	
Favor	Collect	Favor
Insights
Мы можем учиться у кого угодно и чему угодно.

События наблюдения во время действующего инцидента ускорят получение следующего озарения.

I_I
Requiem for a Drone
i<j
In an unexpected turn ot events, grlet seems to have taken ovef Scintillion. We are witnessing an unprecedented halt in the work of an entire hive, in the aftermath of the death of a singular drone. We are unsure why this drone is different from the others, but the

Наверняка это пустяк.

Insight Breakthrough Imminent
We have gathered enough information to create a new Insight Technology to explore further. The next time we have an observation event that would advance our Insight, we will gain a new Research Option.
Ok,Stellaris,Игры,Stellaris Dev Diary

Технологии озарения дадут неповторимые эффекты и добавят атмосферности. Давайте я покажу некоторые из них.

Atmospheric Orbital Mechanics Insight technology
Doe to oor vast experience operating observation stations in orbit of pre-FTl worlds, we have discovered slight optimizations. By implementing them empire-wide, we can drastically reduce the maintenance oor stations
Давайте посмотрим, как близко мы сможем разместить нашу наблюдательную станцию.

Satisfying Insults ' '	----------- ~
Available Envoys: +0.50 Insult Efficiency: +50%
Gain a beneflf for Insulting another empire every 5 years.
5000’!
©'
Available Envoys: +0.50
Sublight Speed Loss from Cloaking: -50%
Tltciia Cn/vnOAiln/i
6000]
m
Predatory Tactics Insight Technology

Умный охотник использует местность для лучшей охоты.

Lost Building Methods
Available Envoys: *0.25 Empire Size from Districts: -30% District Cost: -30%
lost Building Methods Insight Technology
Any civilization with a long enough history has examples of great wonders built by forgotten ancients which can no longer be replicated, luckily tor us we

Как были построены пирамиды? Давайте проверим!

Как видите, эти технологии частично увеличивают лимит послов, а также дают уникальные бонусы. Поэтому чем дольше вы изучаете примитивные цивилизации и шпионите за ними, тем лучше вы сможете это делать.

На следующей неделе Alfray Stryke наконец-то расскажет нам о маскировке, а я, возможно, помогу ему рассказом о новых гражданских моделях!


Подробнее
Stellaris: First Contact Story Pack | Release Date Announcement Trailer,Gaming,stellaris,paradox interactive,official,pds,grand strategy,sci-fi,scifi,strategy,The First Contact Story Pack will be released on March 14th! Preorder now: https://pdxint.at/3IenHQm --------------------------------- #Stellaris #firstcontact #releasedate #announcement #comingsoon #2023 #new #developer #newrelease #dlc #rts #stellarisgameplay #gaming #multiplayer #space #spacegames #grandstrategy #strategygames #pcgames --------------------------------- You are not alone! The galaxy is vast and full of wonders, but it’s also full of alien empires you’re going to encounter, whether you’re ready or not. First Contact offers a set of new origins and mechanics that give players the chance to tell stories about their civilizations’ early encounters with visitors from the stars — ones that may not have come in peace! --------------------------------- Get Stellaris on Steam: https://pdxint.at/3SgJg61 --------------------------------- For News and Announcements follow Stellaris: --------------------------------- Website: http://stellaris.com Twitter: http://twitter.com/StellarisGame Facebook: https://www.facebook.com/StellarisGame Discord: http://discord.gg/stellarisofficial Forums: https://forum.paradoxplaza.com/forum/forums/stellaris.900/
Stellaris First Contact | Origin Highlight: Payback,Gaming,stellaris,paradox interactive,official,pds,grand strategy,sci-fi,scifi,strategy,Revenge is a dish best served... well, you know. Let's talk about the Payback origin with CheerfulGoth, while PDS_Iggy tempts us with unique pre-FTL techs. Read the Dev Diary here: pdxint.at/3SpmlGV --------------------------------- You are not alone! The galaxy is vast and full of wonders, but it’s also full of alien empires you’re going to encounter, whether you’re ready or not. First Contact offers a set of new origins and mechanics that give players the chance to tell stories about their civilizations’ early encounters with visitors from the stars — ones that may not have come in peace! Available March 14th, preorder today: https://pdxint.at/3IenHQm Get Stellaris on Steam: https://pdxint.at/3SgJg61 For News and Announcements follow Stellaris: --------------------------------- Website: http://stellaris.com Twitter: http://twitter.com/StellarisGame Facebook: https://www.facebook.com/StellarisGame Discord: http://discord.gg/stellarisofficial Forums: https://forum.paradoxplaza.com/forum/... #Stellaris #firstcontact #highlight #2023 #new #developer #newrelease #dlc #rts #stellarisgameplay #gaming #multiplayer #space #spacegames #grandstrategy #strategygames #pcgames
New Casus Belli We can now use the Payback Casus Belli against the Minamar Specialized Industries Ok
A War Without Weapons Here is our new battlefield: the Senate floor, a war zone where conflict* are solved through vote-casting and debate. Here are our weapons: favors, ambassadors, the strength of our economy and the purity of our vision. Here is our goal: to ban enlightenment practices, preventing empires like the MSI from exploiting weaker civilizations. Here is where we win. Not with violence, but through the Immutable power of the law. Stop direct interference. Stop all interference.

Incoming Transmission Debt Collectors Dear Roccan Resilience, We are contacting you on behalf ot the Minamar Specialized Industries regarding an outstanding debt. Being a fledging space-faring society, wo understand yea may not be Si a position to repay the full amount. Our aim is to aid you in selecting an appropriate repayment plan, one which wil settle any outstanding debts without stifling economic growlh. Accordingly, we ore happy lo offer you a consultation, free of charget It Is our ardent wish that this matter can be settled amtcoblty. We ore wllfrig to settle. We refuse lo pay. Who are you?
Debt Forgiven Even before we reached the stars, we knew we were not alone. For centuries, the Mlnamar Specialized Industries has loomed over us -first as a mentor, then as an oppressor, and now finally as a fallen tyrant. Now the MSI Is gone, crushed by another claw. Our skies may be clear, but our people are still possessed by an insatiable need: revenge.
Observation Insights Ganvius Multitude Active Effects: No active effects Our science drones are in the process ot gathering Insights from our pre-FTl study subjects. We may discover a new Insight Technology during a breakthrough event. 0.5 » Approach © © Favor Collect Favor Insights Insights Mission Finisher Effects: Once we gather enough Insights and encounter a breakthrough event, we will have collected enough data for a new Insight Technology.
I_I Requiem for a Drone i<j In an unexpected turn ot events, grlet seems to have taken ovef Scintillion. We are witnessing an unprecedented halt in the work of an entire hive, in the aftermath of the death of a singular drone. We are unsure why this drone is different from the others, but the hive seems to be holding some kind of ceremony, where the drone is almost religiously cut to pieces, before those pieces are taken to various nurseries for newborn drones. Moments later, the entire hive springs in motion again. This is highly confusing, and looks a lot like an event of social or spiritual importance. Peculiar. Ganvius Multitude: Gain progress towards our next Insight Technology. Society Research Gained: ® 365.0
Insight Breakthrough Imminent We have gathered enough information to create a new Insight Technology to explore further. The next time we have an observation event that would advance our Insight, we will gain a new Research Option. Ok
Atmospheric Orbital Mechanics Insight technology Doe to oor vast experience operating observation stations in orbit of pre-FTl worlds, we have discovered slight optimizations. By implementing them empire-wide, we can drastically reduce the maintenance oor stations require.
Satisfying Insults ' ' ----------- ~ Available Envoys: +0.50 Insult Efficiency: +50% Gain a beneflf for Insulting another empire every 5 years. 5000’! ©' Available Envoys: +0.50 Sublight Speed Loss from Cloaking: -50% Tltciia Cn/vnOAiln/i 6000] m Predatory Tactics Insight Technology Just like how clever pre-FTls move to conceal each other as they approach an enemy, so too can our pilots move faster without disrupting their cloaking field.
Lost Building Methods Available Envoys: *0.25 Empire Size from Districts: -30% District Cost: -30% lost Building Methods Insight Technology Any civilization with a long enough history has examples of great wonders built by forgotten ancients which can no longer be replicated, luckily tor us we have documented these great ancients when they appeared on pre-FTl worlds. Cryslal-Forged Plating
Stellaris,Игры,Stellaris Dev Diary
Еще на тему
Развернуть
Для тех, кому лень смотреть видео: дата релиза - 14 марта.

И бонус:
В обновлении 3.7 «Малый пёс», которое выйдет вместе с First Contact, происхождение «Звёздная катапульта» (и квантовые катапульты в целом) получат небольшие изменения баланса.
Бонус «Квантовая засада» теперь даёт +33% к скорострельности орудий на 120 дней, а государства с происхождением «Звёздная катапульта» — +50%.
Slingshot to the Stars
Once, the skies above this civilization were illuminated by shooting stars; then came a long season of darkness. Taking to the heavens in search of answers, the first offworld explorers discovered a dormant (and long abandoned) Quantum Catapult.
Slingshot tc
Effects:
-

Catapult Fleet
Launch a fleet from a system with a Quantum Catapult.
Quantum Catapults lose accuracy with range, so fleets will appear In a random system within the indicated scatter radius.
Fleets launched this way receive a 50% Rre Rate increase for i 120 days.
Left click a system on the map
Culexus Culexus 23.02.202320:57 ответить ссылка 2.9
То есть ты буквально выстреливаешь свой флот во вражескую столицу, и вместо дебааффа ты получаешь еще Бафф?
Если попадёшь.
Эх, жалко что не сделали всё же стелларис инвикту, а ввели какую-то уныленькую корпорацию. Было бы прям хорошо.
5482 5482 23.02.202321:20 ответить ссылка -5.7
чтото не очень интересная идея. в ранней середине когда аномалии изучены и раскопки проведены игра провисает - не хватает каких то тайн, ивентов, событий
Мало того, единственный вариант апать левел у учёных - это послать их на помощь планетарным исследованиям, что без трансцендентного обучения - пустая трата времени, если лидеры смертны.
Лидеры смертны? Это ты про синтетиков? А то все нормальные органики апают бесконечную теху на+5 лет жизни быстрее чем пять лет пролетают.
+10 вроде но тогда приходится жертвовать другими технологиями. без трансцедентального обучения все лидеры будут достигать максимального уровня уже к концу жизни. или качать бесмертие или скорость набора уровня

вот бывает такое что напл бы чтоли кто то уже или случилось что. пираты бы хоть вылезли. может лет 100 пройти вообще без происшествий
Знаете, как бывает: инопланетяне вторгаются на планету , а её жители отбрасывают разногласия и объединяются, чтобы одолеть общего врага. И в конце инопланетяне повержены, потому что по своей глупости недооценили отважных примитивов.
...
Наивный...
DYABLOOS DYABLOOS 23.02.202321:41 ответить ссылка -2.5
Не факт, что примитивы там так просто взяли и сразу же закорешились друг другом не разлей вода.
А на счёт глупой недооценки космических папуасов - как показали события прошлого года, такое вполне возможно.
Всё-таки между кремлёвскими папуасами и миром не такая большая разница в технологическом развитии, как между примитивами и галактическими империями.
Примитивы в ранней космической эре не так сильно уступают империи, недавно открывшей полёты к звёздам, что может некоторые трудности в начале игры.
К тому же, не стоит не стоит забывать и о тех, кто эти технологии применяет. Скорее всего, на покорение тех примитивов отправили крутых парней вроде буизнесмена с долларами в глазах, эффективного менеджера, твердолобого, но исполнительного генерала, не просыхающего и предприимчивого прапора и т.п. Ну а что такого? Это же примитивы - они ну вообще тупые...
>Изучаешь примитивов на планете Earth
>Озарение: однополый секс весьма неплох
+999999 к настроению в колониях
natot natot 23.02.202323:43 ответить ссылка 0.7
Я удивлён, что раньше не появлялась возможностей какие-то особые технологии получать только от других цивилизаций, в т.ч. примитивных. Это довольно логично, что разные виды мыслят по-разному и некоторым кажется очевидным решение, до которого другие вообще не додумаются.
Возможности были и до этого.
Например, при изучении обломков угасших, можно получить несколько крутых модулей на тёмной энергии.
Караваны могут продать чертежи уникального здания.
Кое-какие техи можно получить при изучении космической живности и левиафанов.
Но, в целом, их действительно мало. В будущих обновлениях, наверняка, добавят ещё таких возможностей.
Просто класс.
Как-бы дотерпеть еще до 14 числа)
Я делаю перерывы между версиями, обычно, так для меня такие обновления, каждый раз, как новая игра)
Практически на самом старте еще играла, а вот потом непривычно было с планетарным строительством и экономикой немного, но ничего, теперь кажется наоборот - чем сложнее, тем интереснее)
Только зарегистрированные и активированные пользователи могут добавлять комментарии.
Похожие темы

Похожие посты
Stellaris: Aquatics Species Pack | Announcement Trailer | Wishlist Now,Gaming,,Embrace the life of a seafaring civilization as you sail the open expanses of the galaxy with Stellaris' most immersive pack yet: the Aquatics Species Pack! Wishlist Now

Paradox on YouTube:
подробнее»

Stellaris Dev Diary Stellaris Игры

Stellaris: Aquatics Species Pack | Announcement Trailer | Wishlist Now,Gaming,,Embrace the life of a seafaring civilization as you sail the open expanses of the galaxy with Stellaris' most immersive pack yet: the Aquatics Species Pack! Wishlist Now Paradox on YouTube:
Ix'Athrak
Features
Empire Capital
Arctic World
Decisions
Terraform
Jobs
Demographics
ô 5 ^ Complex Drones
« : *1
<*> »
q 29 & Menial Drones
S 9 Agri-Drones
2 8 Maintenance Drones
2 6 Mining Drones
		
	PI	m
		
* 34	eg -	© -
tf» 5	Y& -	X 5
	)	
Planet Summary
Population
Armies
подробнее»

Stellaris Игры длиннопост дневник разработчиков Stellaris Dev Diary

Ix'Athrak Features Empire Capital Arctic World Decisions Terraform Jobs Demographics ô 5 ^ Complex Drones « : *1 <*> » q 29 & Menial Drones S 9 Agri-Drones 2 8 Maintenance Drones 2 6 Mining Drones PI m * 34 eg - © - tf» 5 Y& - X 5 ) Planet Summary Population Armies
X
Market Fee: 30%
Last Trade:
Automatic Trades
Add new monthly trade Buy «>5	Max: <£ 15
V
A
Ä
Monthly Trade
Trade	Buy		Sell	
Resource				
	<r>	4	&	b
		K		J
			<f	
Amount	—	5	+	
Max Buy Price		15	+	
(optional)				
Cancel/Remove		Add/Edit
подробнее»

Stellaris Игры Stellaris Dev Diary

X Market Fee: 30% Last Trade: Automatic Trades Add new monthly trade Buy «>5 Max: <£ 15 V A Ä Monthly Trade Trade Buy Sell Resource <r> 4 & b K J <f Amount — 5 + Max Buy Price 15 + (optional) Cancel/Remove Add/Edit
Stellaris: Synthetic Dawn Story Pack - Announcement Trailer,Gaming,Stellaris,Paradox Interactive,Space,Trailer,grand strategy,Paradox Development Studio,4x,grande strategy in space,colonizing space,integration,ai,robots,space ships,pre-order,pre order,nebulas,Make space great again,blorg,the
подробнее»

Stellaris Игры Stellaris Dev Diary

Stellaris: Synthetic Dawn Story Pack - Announcement Trailer,Gaming,Stellaris,Paradox Interactive,Space,Trailer,grand strategy,Paradox Development Studio,4x,grande strategy in space,colonizing space,integration,ai,robots,space ships,pre-order,pre order,nebulas,Make space great again,blorg,the
Keepers dF Rve'bren
Theocratic Monarchy
A
Imperial
©
Philosopher King Environmentalist
(Q) Pacifist
Fanatic Spiritualist
Khennet
lithoid
ft u.h°ld
Communal Industrious Sedentary
Ave'bonn
Khennefan scripture traces these lithoids' origin to the prophet Brehkk, and the lambent crystals o
подробнее»

Stellaris Dev Diary Stellaris Игры

Keepers dF Rve'bren Theocratic Monarchy A Imperial © Philosopher King Environmentalist (Q) Pacifist Fanatic Spiritualist Khennet lithoid ft u.h°ld Communal Industrious Sedentary Ave'bonn Khennefan scripture traces these lithoids' origin to the prophet Brehkk, and the lambent crystals o